torsdag 26 januari 2012

VETERINÄREN & IF

I tisdags var vi ju hos veterinären igen.
Ortopeden på Arninge Djurklinik konstaterade att efter nästan 4 veckor på rimadyl hade han fortfarande en inflammation i knät.
Han sövdes och åkte in på operation för att få kortisonbehandling direkt i knäleden.
Visade sig att hans ledvätska var som vatten och smörjde inte alls.
Hoppas nu på att det är pga inflammationen och att det går över efter behandlingen.
Ortopeden sa att han antagligen skulle ha ont några dagar innan han blev bättre. Men han har faktiskt, såfort han blev sig själv efter sederingen, varit jättepigg och verkar inte ha ett dugg ont! Så vi hoppas på det bästa nu.


Å jag måste bara säga det att fan vad smidiga IF är alltså!
Så sjukt nöjd med dom under alla år.
Nu ringde jag in till dom och berättade på telefon att summan var 2480:- och vilka diagnoser.
"Jaha då sätter vi väll in 2480kr till dig direkt" säger handläggaren.
Jo man tackar =)


/M

4 kommentarer:

  1. Lille killen :(

    Illa pinkat tillfälle men, känn dig utmanad vännen!

    http://rexmattes.blogg.se/2012/january/utmanad-av-fluffmonster-lillaotto.html

    SvaraRadera
  2. Det samma går inte att göra med Folksam, thats fer sure.. Dock kan jag ju direktreglera och det känns väldigt bekvämt, även om det kostar en liten slant hos veterinären.

    Synd med han lilla led. :/ Tråkigt när det händer, även i hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Japp, håller med att If är smidiga som bara den! Har två av jyckarna försäkrade där och den tredje i Folksam (jag behåller samma försäkring som uppfödaren har, då det är enklast ifall medfödda/nedavlade defekter dyker upp på tapeten! Har nämligen sådan erfarenhet...).
    Hoppas det nu blir bra! Håller tummar och tassar!

    SvaraRadera
  4. ouff, skickar ett krya på dig till han från mig och Felice!

    Får se om jag ska byta till IF, är inte alls nöjd med Agria och då har jag ändå alla tilläggsförsäkringar man kan ha...

    SvaraRadera