måndag 9 januari 2012

LITA PÅ HUNDEN

VARFÖR ska jag alltid förstöra för mina hundar???
Lördagens spår gick superbra men nu har jag hakat upp mig på att jag korrigerade Ackisen för att JAG trodde att hon gått av spåret.
Fick med mig henne tillbaka dit jag var HELT SÄKER på att spåret var.
"Men vad e det där för snitsel" säger Micke och pekar.
JÄVLA SKIT!!! Korrigeringen skedde alltså när hundstackaren stog i ett av mina fotspår och åt godis.
Tur att hon inte är så långsint.
Vi gick tillbaka på rätt spår och hon fortsatte som inget hänt. Skönt!
Tur det inte var Mucchie, han hade börjat grina, kastat sig på rygg och rullat runt en stund för att sen peka finger åt mig och vägrat spåra mer den dan ;)


/M

1 kommentar:

  1. Känner igen det där. Har själv fått bannor av en instruktör för att jag korrigerat när jag trott hunden är fel ute. Man borde bara hålla truten ibland alltså :/ Tur att du har en så brilliant hund som är smart och förstår att hon har rätt :)

    SvaraRadera