tisdag 10 januari 2012

LÄSVÄRT OM KLICKERTRÄNING

"Min hund fattar inte klicker, det funkar inte på min hund."
Skitsnack! DU fattar inte klicker ;)
Klicker skulle kunna vara den bästa uppfinningen i världen =)

Jag använder mig inte av traditionell klickerträning. Jag tränar med klicker för att kunna belöna i rätt tid, vid rätt ögonblick!
Jag har inte tålamod att vänta in beteendet, och det kan mycket väl bero på att jag inte tränat det från början. Kan mycket väl tänka mig att mina hundar inte självmant vill bjuda på beteenden då jag aldrig direkt uppmärksammat dom. En passiv hund är en duktig hund! Eller?



/M

5 kommentarer:

  1. Men oj så trötta dom blir av shaping och att få tänka ut själva vad som ska göra :)

    SvaraRadera
  2. Shaping kräver tålamod men det är väldigt rolig inlärning och mentaljympa för hundarna :)

    SvaraRadera
  3. Absolut! Jag shapar vissa grejer men långt ifån hälften :)

    SvaraRadera
  4. Ja visst är dem! Fin kontakt ni har på bilden :)

    SvaraRadera
  5. Hej Malin o tack för kommentaren :-)

    Va kul att ni ska debutera i agilityn i sommar, agility är sommarhalvårets bästa tidsfördriv enligt mig, vi älskar det :-)

    SvaraRadera