torsdag 12 januari 2012

HUND I SOFFAN?

Varför har folk såna jävla problem  med var man har sina hundar?
Varför bryr sig folk och ska ens diskutera hur och när mina hundar får vara eller inte vara i soffan?
Ja det blir hårigt!
Ja det blir kanske lite grusigt ibland!
Men det är väll fortfarande ett val man gör? Eller?
Folk är så jävla bestämda att hundar inte ska vara i soffan. Vad är grejen?
Vill jag ha mina hundar i soffan  så är det väll upp till mig (och lite Micke... men bara lite) kan jag tycka.
Jag köper att folk inte har dem i soffan  pga håret å gruset och trängseln.  Jag fattar det.
Men det roliga är när folk inte kan förklara varför dom anser att JAG inte ska ha mina hundar i soffan.
Det bara är så tydligen.
Hundarna ska ju inte vara i soffan säger folk bara. Dom ska veta sin plats!
Dom ska veta sin plats?
Ja dom vet sin plats, även fast den inte är  utmärkt i ett hörn längst ner i hallen.
Jag vill ha 37 (okey närmare 40 för tillfället)kg Amstaff  på rygg bredvid mig i soffan, det är ett val jag gör. Även fast min arm som han använder som huvudkudde, somnar ganska snabbt. Jag bryr mig inte för det är mysigt!

Detta betyder inte att dom ens försöker hoppa upp i sängen eller för den delen upp i soffor hos nån annan. Att mina hundar får vara i soffan  betyder inte att dom får göra som dom vill! Det betyder fortfarande att dom får göra som jag vill!
Och jag vill ibland (ganska ofta) att dom ska vara i soffan.
Visserligen så får man  tvinga Ackisen ibland eftersom hon  inte är så förtjust i närhet, om hon inte får vara ensam med husse i soffan och kolla på TopGear förståss. Svikarhund!!!

Jag vet ju rent underförstått att folk tror att man tappar sitt så kallade ”ledarskap” om  hunden är i soffan. Alfahannen i vargflocken skulle minsann aldrig låta nån ligga i hans soffa!!! What???
För det första så ser jag mig inte som en alfahane och för det andra så tror jag knappast att vargarna ens har några soffor.

Jag skulle vilja ha mina hundar i sängen oxå, men där sätter Micke stop! Han e så jävla grinig den där ;)


OH NOOOOOOOO THEY ARE TAKING OVER THE LEADERSHIP!!!!
Det var efter den här bilden togs mina hundar började morra åt mig, dra i kopplet, ta min mat och bita små barn. Det var här jag förlorade mitt ”ledarskap”…

/M

1 kommentar:

  1. Hahaha absolut! All aggressivitet och olydnad skulle försvinna om alla förbjöd sina hundar från att sova i sängen... ;)

    SvaraRadera