onsdag 4 april 2012

STACKEL

Alltså jag ska erkänna:
Det finns dagar då jag vid svaga ögonblick skulle vilja ta till både halsband med piggar inåt och el... ;)
Finns tom dagar då jag är glad att jag inte äger en pistol.

Men ser det verkligen bra ut med en annons i Brukshunden som visar en hund iförd stackel?
Men vad vet jag min arma "köttbullekastare" :)

Ur SBK:s dressyrpolicy: Vid träning och tävling ska hunden vara frisk och i god kondition. Våld och aga är förbjudet. Det är också förbjudet att använda stackel, elhalsband och andra redskap eller metoder som orsakar grov smärta. De träningsmetoder som används ska utgå från hundens naturliga möjligheter och förutsättningar.

/M

4 kommentarer:

  1. Nej det ser inte bra ut...

    SvaraRadera
  2. Min blick fastnade oxå på den direkt! Helt sjukt att dom trycker den bilden! PINSAMT helt enkelt...

    SvaraRadera
  3. Mhm! Undrar om de inser att den finns där? :p

    SvaraRadera