måndag 9 april 2012

SOLIG LEDIG MÅNDAG

Sista lediga dagen nu.
Solen skiner å här sitter jag och bloggar?
Faktiskt så ska Cicci komma kl 12 och vi ska dra iväg och spårträna.
Tänker faktiskt lata mig till dess, Sådeså!

Kan ju berätta att igår fick Mucchie gå ett ca 500m spår som legat ca en timme. Han klarade av allt själv trots att det blev några avstickare.
Sen vart det lydnad på klubben och tydligen så var det inte bara jag och Anna som ville vara ute och träna i det fina vädret :).
Blev platsliggning med båda hundarna. Mucchie hade hundar på båda sidor varav en schäfer som gnällde rätt regält. Det gick bra även fast man ser att han blir lite störd. 3 minuter blev det. 5 meter mellan hundarna och 5 meter till mig. Ska köra några gånger till innan jag ökar avståndet.
Ackisen behöver ju inte nämnas, när det kommer till platsliggning så skulle jag kunna lämna henne i en och en halv vecka i snöstorm utan att hon skulle resa sig... typ ;)

Mmmmm gott med grönt gräs!

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar