lördag 12 november 2011

BEVAKNINGSHUNDAR?

Alltså det är ju rätt pinsamt när ens hundar får för sig att mötande på gångvägen är ett hot och Mucchie ska i all skräck säga åt dom att inte komma nära samtidigt som att Kakan gärna går upp i närkamp om hon skulle få chansen;)
Dock så händer det väll inte speciellt ofta, men avvikande beteenden har dom svårt för.
MEN idag var jag faktiskt lite stolt över dom och tacksam.
När vi var påväg tillbaka hem från morgonpromenaden så möter vi en lastbil som åker över på vår sida av vägen (hans fel sida mot körriktningen) och åker upp på trotoaren och stannar.
Det här är alltså en STOR lastbil.
När vi närmar oss lite sakta eftersom jag inte riktig vet på vilken sida vi ska gå runt så hoppar det ut nån öststatskille med ett koppel i handen. Han börjar gå emot oss och hundarna tänder direkt. Han ser chockad ut och stannar. Jag säger åt hundarna och dom sätter sig. Han frågar om jag pratar engelska, han stammar även, ordentligt. Han frågar om det finns nån affär här och jag förklarar att han bara ska fortsätta vägen några 100m fram så kommer han att se den på vänster sida, dock så verkar han helt ointresserad av vad jag just sa. Hans engelska var det inget fel på så jag är helt säker på att han förstod mig. Jag gestikulerar även rätt bra jämt, oberoende av vem eller vad jag ska förklara;).
Han står nu kanske 5m ifrån mig så han hör mig tydligt. Ändå så försöker han gå fram igen å varför har han ett jävla koppel i handen?. Hundarna reagerar på samma sätt och kastar sig vrålskällande emot honom. Han stannar och jag kan igen sätta dem ner. Då tar han upp en GPS och vill att jag ska visa på den vart han ska. Å tydligen så har han inte riktigt förstått att mina hundar vill slita han i stycken. Men nu lät jag det bete sig som rabiessmittade bestar längst ut i kopplena för han var obehaglig och jag ville bara gå hem. Can't help you sa jag och släpade med mig mina ronderande bevakningshundar tillbaka till Kungsvägen 20 =)

Han var obehaglig, vad han egentligen ville vet jag inte. Kanske ville han bara veta vägen? Kanske hade han en hund instoppad i handsfacket som inte syntes utifrån, att det var därför han hade ett koppel i handen?
Jag är helt säker på att han ville sno mina hundar.
Hoppas han lärt sig nått. Mina hundar accepterar inte att nån försöker sno dom... eller för den delen fråga efter vägen ;)

Inte för att jag har fördomar...... Men man kan inte lita på män från Öststaterna.

/M

2 kommentarer:

  1. Du hade tur Malin!
    Info finns på FB:
    "Polisen i Örkelljunga och på Södermalm har gått ut med varningar om hundtjuvar, det kan vara fråga om det internationella fenomenet som kallas dognapping."

    Tur att du har så bra bevakningshundar!

    SvaraRadera
  2. Vilken obehaglig typ!!!! TUR att dina hundar fattade allvaret och vaktade dig och sig själva. Usch!

    SvaraRadera