söndag 8 februari 2015

OM ATT KUNNA BLI FRUSTRERAD FÖR MINDRE...

Idag har det latats! Prommis i solen med bara lite inslag av träning. Skiftena i Z:at är perfekt att träna när man är ute och går med barnvagnen. Jag kan nog tacka dom promenaderna för att dom skiftena faktiskt sitter rätt så bra. Till skillnad från lite andra saker (rullande ögon). Ibland så fattar jag inte vad problemet är!!! Hur kan man kunna tex ut till kon och rutan 5 dar i rad och sen dag 6 är det som att hon aldrig sett en kon och framför allt aldrig en ruta?????? Det är inte så att jag inte belönat under dom 5 dagarna innan, avslutar i regel alltid med en ruta som jag belönar för att jag vill ha det högt upp i minnesbanken, men icke! Ja ja får väll traggla på, Kanske ska börja med lite mer bestraffningsbaserad träning!? Hon får helt enkelt stryk om hon inte springer. Det lär ju funka!? Hon har ju aldrig gillat att springa den här hunden så hon tycker väl att några dar i rad får räcka med springande, sen måste man vila! :p
Man kan ju bli frustrerad för mindre!!! Men jag ger mig inte, Den här jävla hunden ska starta lydnadsklass ELIT i år!!! Om jag så ska tappa allt hår på kuppen... grått har det redan blivit för längesen.
Stackars Kakan... Hon får lida för den Border Collie som försvann. Fan det Yuzz lärde sig på två pass kan Kakan fortfarande inte efter 6 års träning. Tur att det flyttar hit ett nytt litet yrväder i April!!!!! Yes ;D

Det slår mig att Kakan inte bara skulle behöva tycka det var lite roligare med lydnad, hon skulle behöva en sväng med klippmaskinen oxå :)..... och kanske några veckor på nutrilette....




/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar