måndag 9 februari 2015

OM DAGENS TRÄNING & VALPGOS

Åååååååå idag har jag gosat med min blivande stjärna som bor hemma hos Anna! Jag vet ju ännu ej vilken som är mig tilltänkt , men eftersom jag såg till att peta på alla så har jag ju faktiskt gosat med min valp på ett eller annat vis. Jag längtar sååååå mycket!!! Och Kakan längtar såååååå mycket tills hon kan pensioneras från lydnaden... igen.... Och denna gång för gott får vi hoppas =)
Här kan ni läsa mer om valparna.

Träningen idag kändes bra, hon kändes pigg idag den lilla Kakibiten. Började lite, igen, med apporteringsdirrigeringen. Har ju kört med tre godisskålar innan men jag tror jag hoppar över det. Gick direkt på apporterna idag och det gick förvånandsvärt bra. så fortsätter nog så. Apporteringsdirrigeringen och vittringen är mina två ogillamoment, antagligen för att jag tycker att dom är svåra, framför allt apporteringen då hon blir trött fort och man kan lixom inte traggla det som man kan med tex fjärren. Och vittringen är ju bara såååå tidskrävande. Lägg då ihop det med en hund som är fruktansvärt tidskrävande i sig så har du ett sjuuuuukt tidskrävande moment ;)
Och bara för att jag skröt om våra skiften i Z;at igår så verkade det ha trillat lite ur minnesbanken under natten.

Anna har fotat






/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar