söndag 15 februari 2015

OM EN TAGGAD KAKA

Jag vet ju hur många måste träna för att deras hundar inte ska ljuda. Själv blir jag typ lite glad när Kakan ger ifrån sig ett glädjeskall då och då. Idag var en sån dag. En perfekt dag!

Kallt i luften, solen lyser och bebisen sover skönt under sitt fårskinn i vagnen. Jag har en Kaka som inte fått träna på två dagar och är taggad till max!

Passar ju då såklart på att träna dom konditionskrävande momenten, rutan, inkallning och dirrigeringsapporteringen. Försökte filma en ruta. När jag gjorde filmen hade jag fått kalla tillbaka henne typ 5 ggr för hon bara skrek rakt ut och hoppade jämfota när jag kommenderade ligg i rutan. Ilandsproblem för oss ;).

Dirrigeringsapporteringen gjorde hon riktigt bra idag. Men som vanligt så körde jag lite för länge och hon hann bli trött och därav okoncentrerad, och blir man okoncentrerad, ja då tar man första bästa apport.... Alltså den i mitten ;).







/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar