torsdag 3 oktober 2013

TRÄNINGSTÄVLING & TUNG LITEN KILLE


Igår var vi och träningstävlade i Väsby, ja Kakan träningstävlade och Yuzz, ja han var mest en Yuzz. Men han lekte fint, även fast det var agilityträning bredvid!. Han är väldigt lättstörd men det börjar ta sig. Bjuder tom på ingångarna när han inte fick göra nått annat.
Vi minglade lite med Cilla och Sandra, det var så roligt att dom dök upp. Yuzz syrra Yizza verkade dock tycka att det var mindre roligt att Yuzz dök upp, ha ha.

Kakan skötte sig galant, riktigt bra vittring och vi fick komplimanger på fjärren, faaaaast jag kan tycka att hon flyttar sig något framåt... men men man får se sina begränsningar och ha roligt helt enkelt! Mitt mål med Kakan är att få ett 1:a pris i lydnadsklass III. PUNKT. Förr har jag alltid sagt att hon SKA bli lydnadschampion, men för att inte riskera att hon går och hoppar framför tåget så får jag nog backa på det...
Sen så får jag terrorisera Yuzz istället. I slutet av oktober är det tävling och jag hoppas så innerligt på att vi klarar det. Sen ska hon få pli pensionär, bara göra det hon tycker är jättekul (inte jaga katter dock), för lydnaden är det enbart jag som blir tillfredställd av för tillfället.
Yuzz kan inte ana vad jag har för planer för honom...... ;)
Yuzz som i dagsläget väger 15,8kg och håller på att växa ur sitt halsband som jag köpte för en månad sen.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar