lördag 12 oktober 2013

TERRIERTRIMNING OCH SPÅR

Oj oj oj, Tänk om man hade tid för sånt här varje dag! Istället för att ständigt ha dåligt samvete över hundar som är hemma själva 5 dagar i veckan då vi jobbar.
Men men sånt är livet. Jag inbillar mig att mina hundar är rätt så lyckliga ändå. Ja Kakan är väll jävligt svår att göra riktigt lycklig.... men så pass det går, så försöker jag!
Idag startade vi med en solig och otroligt höstig morgonprommis rund Rosersberg.
Hade sen kurs med allmänlydnadsgänget. Nosarbete stod på chemat och vi höll till vid Rosersbergs slott idag. Mycket impad av alla ekipagen, superfokus på hundarna i spåret och engagerade hussar och mattar :).

Sen var det hem för att klippa Ciccic lilla Eddie. Spännande var det. Vi brukade ju kalla Trixa för spottkobran, men här hade hon fan legat i lä kan jag säga! Tur Cicci hade med sig sin stora starka karl som kunde hålla 5kg Eddie och bistå med händer att bita i,,,, så slapp jag det :). Länge sen jag såg en så missnöjd hund faktiskt ha ha ha.
Terrier, you gotta love them!

Meeeen det mest spännande av allt idag........ YuzzYuzz gick sitt första spår!!!!
Han var asaduktig och tyckte såklart det var asakul. Allt blev lixom bara aaaasalyckat!
Inte för att jag inte haft på känn att han kommer bli en grym spårhund.... men man blir faktist glad ändå!
Lade 2 spår efter varann, ca 20 meter långa med baconost och boll i spårslut.
Yuzz hade garanterat kunna gå flera spår, men nån måtta får det vara så här första gången. Hellre för kort än för långt anser jag.

Kakan fick såklart oxå ett spår, något mer avancerat kanske..... Det blev inte så lång men lade ut 7 apporter så slarvmajan blev tvungen att koncentrera sig lite ;)
När vi kom hem tvingade jag henne även med på en cykeltur, stackars plågade hund...

Hann även med några bilder innan solen gick ner!
Jag längtar till jag är pensionär!!! Då ska jag kursa, trimma, spåra, promenada, fika, fota och cyckla varje dag!




 
/M

1 kommentar:

  1. Känns som det är några år kvar.... :-)
    Ser urmysigt ut :-)
    /åsa

    SvaraRadera