torsdag 3 oktober 2013

TRÄFFAT FÅREN OCH ÄTIT BAJS

Ikväll har vi träffat fåren.
Dom var nyklippta och stiliga. Yuzz var duktig, tror jag.... Har lixom inte direkt fått nått grepp om vallningen än ;)
Jo, men han var nog duktig, vi bestämmer det här!
Fick såklart gå i koppel och mestadels var det kanske lite för mycket jaktbeteende.... men kom igång och smög lite fint på slutet.
Om nån vallningsnörd som inte känner mig läser det här så förstår dom säkerligen inte nått av det jag skriver, och tycker säkert att jag är dum i huvet. Men vet ni vad? JAG FÖRSTÅR INTE ER HELLER!! Ännu.. och jag tycker Ni är lite dumma i huvet ibland oxå.... . ;)
Jag tyckte att jag blivit jätteduktig på att vissla i pipan, tydligen så hade jag inte blivit det.
Åter till Yuzz, han la sig iaf på kommando,,,, några gånger, lite mindre gånger när han började bli varm i kläderna. Han är jätteduktig på att äta fårbajs.
Nu vilar han faktiskt bredvid mig i soffan, X IN THE FUCKING ROOF!

Imorrn blir det lydnad, främst med Kakibiten. Yuzz är lite dålig på lydnad fortfarande. Trodde BorderCollies var lydiga från födseln? Så jag är nu mycket besviken!



/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar