måndag 27 augusti 2012

PYSSLAR LITE

Fick lite ideer i helgen när jag var på Retro-Loppis.
Spökbordet skall få sig ett lyft. Så kanske det blir nöjt... och minde spökigt.

Jag är uppväxt med spökbordet. Det användes som vardagsrumsbord hela min uppväxt.
Det blev inte ett spökbord förrän vi barn flyttat hemifrån och det fick flytta upp till ett sovrum på övervåningen.
Kanske kände det sig förnärmat att det inte fick vara med lika mycket längre?
En dag när mamma var på nedervåningen så hörde hon jättekonstiga dunsar från uppe. Flera jättehöga dunkar.
När hon går upp å kollar så ligger bordet, som väger minst 20kg med stadiga böjda ben och tass-fötter, UPPOCHNER!!! Helt vänt med alla ben rakt upp i vädret.
Det tog ett tag innan hon berätta det för mig..... Mamma är absolut inte vidskeplig och ville antagligen försöka hitta en bra förklaring, det gick sådär...
Själv tror jag på energier, jag vet att det var dåliga energier i det rummet, man borde inte ställa sängen där har jag för mig att det var nån av pappas kompisar som sa, tror han kunde hitta vatten med trägrenar och sånt oxå ;)

Hoppas inte spökbordet blir argt nu när jag håller på att klistra på det....


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar