onsdag 8 augusti 2012

OM GULINGAR

Alltså jag älskar ju att plocka svamp. Det är bland det roligaste som finns!!!
På hösten får mina hundar ränna över stock och sten med sin galna matte.
Mucchie är en riktigt bra svamphund, för han tycker om att ta vilopauser, och vad är då bättre än att matte hittar en hel svamparme'. Första fynden brukar han försöka äta upp såklart ;). Men resten av promenaden sitter han och tittar förundrat.... eller kanske mest med sin vanliga tomma blick? Jag vet inte?
Igår var dock bara Kakan med eftersom skiljsmässohunden inte var hemma. Kakan är inte still en sekund i skogen, och står hon mot all förmodan still när man ber henne så vågar man knappt ge henne ett frikommando för man är rädd att hon ska explodera innifrån! Sååååå kul är det att vara Kaka i svampskogen :).
Jag plockar mest höstisar men eftersom alla pratat om hur JÄVLA mycket gula kantareller det finns i år så tänkte vi att vi ger det väll en chans!
Å HELVETE vad svamp det fanns!
Men hörrni, ta inte en pappkasse när det regnar ute.... Om ni inte har en extra tröja att offra när svamparna rammlar genom botten ;)
Nästa gång är det korgarna som åker med, men jag trodde ju verkligen inte vi skulle hitta såpass mycket som vi gjorde.
Jag älskar att plocka svamp när man måste gå hem för att det börjar bli mörkt, inte för att svampen börjar ta slut.



/M

1 kommentar:

  1. Du måste lämna lite till mig oxå :) du är fan galen... Om du ser något gult bakom träden så är det bara lilla jag som smyger efter dig för att sno din svamp :)

    SvaraRadera