torsdag 7 juni 2012

BOKAT RÖNTGEN

Den 19:e ska vi infinna oss på Ultuna för att röntga Mucchies knän.
Sista mötet med sjukgymnasten gav väll både ris och ros.
Han hade ökat på jättebra i muskelmassa runt låren, trots att han samtidigt gått ner 2,5 kg i vikt.
Dock så var hon lite bekymrad över hans högerben som hon tyckte hade en konstig vinkel inåt? Jag tycker alltid att han alltid gått så, men men…..
Han ömmade även jättemycket på knäleden precis under plattorna på vänsterknät. Ömmade var kanske en underdrift då världens tålmodigaste och snällaste Amstaff försöker ”försvara” sig först mot henne och sen mot mig när jag håller hans huvud. Så man kan nog säga att han har rejält ont. Dock inte att han haltar men nått knas är det.
Jag tror att vår lilla blå lever på lånad tid…. Det har jag iofs trott i snart två år… så han håller nog ihop två till J

För er som inte vet så har Mucchie de senaste två åren genomgått TTA (korsbandsoperation) på båda knäna och har numera robotknän som blir jättekalla på vintern!

 

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar