söndag 12 april 2015

OM EN MÅNS NILS MICHAEL

Japp! det är hans namn om nån missat det. Måns för vi tyckte båda att det var ett fint namn, Nils efter min farfar och även min brorsa heter det som första namn fast inte tilltalsnamn, och Michael får ni gissa varifrån det kommer 😉.

Igår hade vi ett litet namngivningskalas med bara föräldrar och syskon. Smörgåstårta och Pollykladdkaka  (Tack Jeanette för receptet!) i all enkelhet. Vi valde namngivning för dop är inget för oss då vi skulle kunna vara några av dom mest okyrkliga och otroende personerna nånsin. Jag får rysningar av kyrkan, eller inte egentligen kyrkan i sig för det ÄR jättefint i kyrkan! Det är snacket, gudsnacket jag inte klarar av. Nä hyckleri skulle det vara om vi hade låtit Måns bli medlem i den familjen 😜. Jag är inte döpt och se vilken fantastisk människa jag blev!!!
Måns gled igenom dagen i sin gåstol och var som vanligt en liten solstråle, älskade jäkla fina unge!!!

En liten Rökuppdatering ska ni få oxå. Och såklart skötte han sig utmärkt på kalaset. Bet lite i gästerna ibland och vilade ibland. Underbara lilla hund! Idag på kvällskvisten har vi tränat sitt stanna kvar. Det går bra ibland men det händer att man smiter lite oxå 😜.
Det är dock lite synd om Rök (tycker iaf han) Han lever nämligen i kompostgallerhage för tillfället då han knappt ens kan ta sig från A till B utan att fastna med tänderna i ett stolsben, bordsben, sockel, gardin, vägg, soffa eller för den delen ett trappsteg... Så vi får väll se när i framtiden han kan förtjäna ett förtroende igen😉.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar