söndag 5 april 2015

OM ATT LÄRA SIG SITT NAMN

Det kanske är naturligt för oss men hundar måste man faktiskt ibland anstränga sig för att dom skall fatta vad dom heter. Och inte ens då fattar dom nog, dom fattar bara att det betyder godis.....
När jag har kurs så brukar jag fråga alla om deras hundar vet vad dom heter? Jaaaaaaadååååå!!! Svarar alla i kör. När första kurstillfället fortskrider så är det ganska tydligt att alla hundar plötsligt glömt bort helt vad dom heter och ägarna ser ut som frågetecken. Men hen kan det ju hemma! Japp då sätter vi igång å tränar då! ;)
Bara nått jag kom att tänka på nu när man håller på att börja från scratch igen.
Med kyckling i högsta hugg ständigt har vi idag kampanj på namnet Rök. Och jag kan meddela att jag har två hundar här hemma som säger sig heta Rök helt plötsligt?
Förutom om det kommer ett roligt löv från dövöraträdet flygande.... då har jag bara en portugisisk Rök på 8 år som vet/tror vad hon heter :)
Måns har ingen aning om vad han heter, han skriker och springer antingen förbi en eller åt andra hållet i gåstolen, helt obildbar! ;)
Så vi har nu en valp som nästan vet vad han heter samt en son som når upp till bordskanterna, a pretty good combo! :)





/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar