måndag 12 mars 2012

GLAJJORM

Jaha! Då var man här. Gammal, lönnfet och med dålig syn. Fast det där med lönnfet vet jag inte riktigt, tycker inte direkt att kilona döljer sig, ett endaste dugg.
Men ännu mer ser man numera mina nya glajjor. Har haft dom sen i lördags
Å fy vad omständigt det är att ha glasögon. Ligga bekvämt i soffan och kolla på tv är numera ett minne blott, även det att kunna använda diadem är numera uteslutet.

vad du inte kan göra när du har glasögon:
Ligga bekvämt i soffan
Ha billiga solglajjer på sommarn
Ha mössa
Ha diadem
Ha hjälm (Ja jag kanske vill kunna ha det när jag känner för! Give me a breake!!!)
Vara ute när det är kallt pga imma
Man kan inte heller attack klia sig i ögat eller ha svettig näsa för då glider dom ner.

vad man kan göra med glasögon:
Se! Man kan se med glasögon!


/M

7 kommentarer:

  1. Jag har alltid glasögon på jobbet, annars får jag ont i ögonen och huvudet inom en minut. Men det finns en fantastisk bonus - jag ser sjukt mycket smartare ut! Som mamma alltid envisas med att påpeka. ;-)

    SvaraRadera
  2. Ahahahahahaha döööör!!! Snälla skriv inte sånt här dampigt på bloggen när jag försöker gå ner i varv här!!! HAHAHAHAHA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh! Du kan inte komma ner i varv, fnittermaja!

      Radera
  3. Glasögon är verkligen obekvämt. Trösta dig med att du ser toksnygg ut i dom :)

    SvaraRadera
  4. Ja och snart har nog Albert vant sig vid dem oxå! ;)

    SvaraRadera