torsdag 21 maj 2015

TRÄNING FAST MEST FIKA

Ja ja vi var iaf iväg och installerade oss på Väsby brukshundklubb! Sen att det kanske blev lite mer bubbelvatten och kaffe än vad det blev träning är en annan sak. Men kände att jag behövde komma iväg och köra något moment som förhoppningsvis blir lyckat, efter helgens flopp.
I helgen debuterande nämligen jag och Kakan i elitklass. Kanske inte ett helt smart drag av mig att ens gå ut på plan när det spöregnade. Vet inte riktigt vad jag trodde då hon ju som bekant knappt kan beträda gräs med daggdroppar i. KATASTROF är ordet för vad det blev. Tror vi nollade hälften av momenten. Men man får se tillbaka på det lilla. 7:a på fria följet som jag trodde max skulle bli en 5:a och hon sprang (läs tog sig) till rutan.
Man kanske kan tycka att en elithund ska gallopera på inkallning? och lägga sig när man säger ligg? och sätta sig när man säger sitt? Inte min elithund, sådeså...
Så nu satsar vi på nästa tävling och hoppas på att det inte är regn, eller sol, eller,,,, ja det är helt enkelt svårt att få ett optimalt portugisiskt prinsessväder!

Annars idag så gick det väll som förväntat, Rök grävde en grop och barnen ville inte ha på sig mössorna.
Tack Sandra om fotade Rök medans jag iaf försökte få något gjort med "elithunden".....
Han börjar bli stor nu "valpen"... och snart har jag inga ursäkter för att inte träna mer med honom än vad jag gör. Tur att man inte har bråttom, det går helt enkelt inte att ha det just nu, med barn som försöker äta maskrosor och inte vill ha på sig mössan.

Rök

En blivande hundförare??

Rök

Sandras ruskigt fina, coola och fan den snabbaste hunden jag nånsin träffat, Myx!

Myx


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar