lördag 2 maj 2015

DET BÖRJAR BLI EN HUND

Hjälp! Valpen börjar bli hund!!!
Jag undrar vad det var i den där 12-veckors vaccinationen? För jag tycker att sen dess har han bara vuxit och vuxit för varje gång jag tittat på han. Både kroppsligt men framförallt mentalt. Han har börjat lyssna (ibland iaf) och han har börjat förstå att det är kul att leka, även fast godis är bäst!;), och han fattar för det mesta att jag inte är ute efter att ta hans leksak så att han aldrig mer ska få tillbaks den ;). Han kan koncentrera sig i några sekunder åt gången och han kan sitta i famnen utan att bitas i näsan...... ibland. Men med mer medvetenhet så kommer mer vilja.... samt ovilja, tex att klippa klorna, NO NO NO NO inte på mig säger Rök!
Trots lite trots vid kloklippning.... och torkning av tassar så börjar ju det roliga, och den här matten får påminna sig själv hela tiden att han faktiskt fortfarande är valp och inte träna för långa stunder åt gången.

Liten...

...har blitt mindre liten.

/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar