fredag 15 augusti 2014

JAG VILL TACKA IF...


If levererar igen. Än en gång har dom gått back på en av mina hundar…
Tack föra att ni finns. Inte för att jag fick så mycket jag ville ha men dom betalade iaf ut Yuzz livförsäkring, vilket är det jag köpt honom för, samt att dom betalade själva avlivningen. Dom kunde alltså inte styrka att det var ett medfött fel.  Hade väll gärna sett att jag fått dom 3 000 spänn som obduktionen kostade men å andra sidan var det ju på mitt eget initiativ och inget IF hade bett om. Tror inte jag fått ett skit om jag skippat obd med tanke på den diffusa diagnosen. Begärde ju obd mycket för min egen skull oxå, jag ville veta! Så kanske inte pengarna i sjön…. Men lite pengarna i …typ… ån…? obd-rapporten kan ni läsa här btw: http://olydigahundar.blogspot.se/2014/08/obduktionsrapporten.html
Som alla säkert förstår så är inte pengar det viktiga,,,,, MEN det är fortfarande pengar!!!
Pengar som man kanske kan skaffa sig en ny tilltänkt stjärna för…. För det är precis vad Yuzz hade blivit om han varit frisk, en stjärna!


Känns som det blir mycket Yuzz i bloggen nu, ”Alla älskar dig när du är död”, eller vad det är Dia Psalma sjunger. Men jag saknar honom så fruktansvärt, på ett helt annat sätt än vad jag saknade/saknar Mucchie, men detta har jag ju redan ältat om tidigare. Hoppas ni har det bra däruppe mina små knashundar...
 
I den vackraste natur, med djupa skogar och en stor grön äng, Finns en hemlig plats som är bättre än husses och mattes säng
Klimatet är perfekt, min päls känns lagom stor,
Här finns porlande vattenbäckar, där de badtokiga bor
Inne i skogarna håller de äventyrslystna till,
På den stora ängen springer alla som vill
Mest de långbenta som älskar att bara springa,
Andra ser till att härlig hundsång genom skogarna klinga
Några har till uppgift att valla in oss när det är fest,
Småhundarna är de som har det allra bäst
De vaktas av de större, alla tas omhand,
Varje hund har en egen uppgift i vårt härliga land
För att komma in i hundhimlen finns det vissa krav,
Någon ondska och egoism vill vi inte veta av
Man måste vara trofast, ärlig, glad och snäll,
Dessutom beredd att dela med sig av sin fäll
Om någon behöver sällskap, ska man kunna ta sig tid en stund, Kort sagt; för att bli insläppt måste man vara hund…

/M

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar