fredag 10 augusti 2012

OM GÅRDAGENS TRÄNING

Alltså Mucchie... Mucchie, Mucchie, Mucchie.
Det finns bara en som han och igår på platsliggningen hade det räckt med inga alls av han!
Grisen ville inte ligga still! Myror i hela kroppen, äta gräs, rulla runt, Ja allt som en platsliggning ej bör innehålla.
Första liggningen gick faktiskt bra. Men när det var dags för en till så såg jag på han att han var uttråkad. Det lyste "jag har fått nog" i hans små koögon. och när det lyser "jag fått nog" i Mucchies ögon... Ja då är det inte ens nån ide att bråka :). Ändå så ska jag såklart prova, why!?
Men eftersom har var så upp i varv så gick ju resten av träningen superbra, massa energi att lägga ner på momenten helt enkelt!
Så nu funderar jag på hur jag ska göra på tävling? Anledningen till att han var så energisk igår var antagligen för att han inte fått middag innan.
Dock så måste jag ha han trött för platsliggningen. Så hur gör jag för att först ha en trött hund och sen en kvart senare en pigg hund.
Anna kom med det fantastiska förslaget att jag kunde mata honom innan platsliggningen och sen kräka honom efter den och innan programmet. Jättebra tips Anna! Tack! Ha ha ha ha
Ha ha ha ååå gud jag får så sjuka bilder i huvet nu!

Tro inte ett ord på vad hon säger. Det är lika sant som om jag skulle ha valkar på ryggen... (mucchies anm)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar