måndag 2 juli 2012

OM EN SJUKSTUGA

Snacka om sjukstuga här hemma.
Jag har värsa förkylningen och Mucchie har ont i ögat.
I lördags morse fick vi åka in akut till Albano för han kunde inte se med ena ögat och var jätteirriterad.
Visade sig att han hade en skada på hornhinnan.
Tre olika droppar och salvor smörjer vi ögat med nu, och det känns som jag inte gör annat hela dagarna faktiskt!
Varav en av dropparna vidgar pupillen, så det blir mörkläggning större delen av dan.
Men vi lider inte så mycket faktiskt, Vi ligger inne å äter glass å kollar på film, helt ok sjuktsuga ändå!
Men en sak undrar jag, och det är, varför helt vanliga ögondroppar kostar 250:- bara för att dom är till djur????
Sen att nya självriskperioden började för tre dagar sen kan vi ju oxå tacka för!
Nä nu ska jag smörja Mucchies öga och han kommer vara sur på mig ända tills jag tar fram lite mer glass.

Nån som har en piratlapp till övers?

/M

3 kommentarer:

  1. Vilka fler är ni? För jag antar att man är sju i en sjustuga! ;-)
    Krya på er allihop!

    SvaraRadera
  2. Krya på er båda två!!!
    Håller med... hutlösa priser på djurmedicin många gånger... buuuuuuu! Men vad gör man inte för di fyrbenta vännerna?!? ;)

    SvaraRadera