torsdag 4 juni 2015

PRESSMEDDELANDE

Härmed förklarar jag Kakan pensionerad från allt vad tävlingslydnad heter! Dagens träning, och rätt så många träningar innan det, gjorde det klart för mig att jag borde gett upp för längesen. Tävlingen på söndag ska vi stryka oss ifrån och numera blir hon enbart promenad/möjligtvis rallylydnadshund. Hon kommer bli lyckligare och jag mindre frustrerad. Dessutom så har jag ju en liten långhårig herre som bara växer och börjar bli mer och mer koncentrerad vid träning. Han briljerade för mig idag och i detta fall är det jag som i framtiden, eller säkert redan nu, kommer att sätta käppar i hjulet #kaninteskyllapåhunden
Har ju även en människovalp som börjar kunna förflytta sig längre och längre på kortare och kortare tid. Så att enbart behöva träna en hund kommer att passa mig utmärkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar