onsdag 5 mars 2014

INFÖR LYDNADSKLASS 1!

Yuzz & jag, inför lydnadsklass 1.
Han e så duktig plutten! :)

Lite fritt följ.... Måste träna på att hålla han längre bak, snabbare sättanden i halterna och att sluta hoppa under språng march :). Jag måste även träna på att hålla en jämn takt och att ta längre kliv.
 
1:ans apportering. Tycker iaf jag är en 10:a... Men jag kanske är partisk? ;)
 
Inkallning. Lite mer fart tack, det tränar vi på, och att snabba till sättandena
 
Ställande. Ganska snyggt va? :)
 
Hopp över hinder. Återigen, sättandet!!!
 
Sen så har vi platsen. Den e svår när man lätt blir lite ängslig. Men vi är uppe i en minut snart, kämpar på. Försöker att bara träna det när det är andra hundar med, ger mer då tycker jag.
 
Satsar på att starta Lydnadsklass 1 nån gång i Maj/Juni. Hur fan ska detta gå..... :)
 
 
/M
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar