onsdag 12 september 2012

BRA TRÄNING & VALPKURS

Soligt och närmare 20 grader när jag och Kakan kom upp till klubben igår.
Körde sändande med ställande och läggande, nu med nya belöningen! Jag har tänkt på det länge men inte kommit till skott att göra ett ”litet djur” på snöre som hon får jaga som belöning. Jaga är ju det bästa hon vet så varför jag inte gjort detta innan är en gåta? Lathet kallas det nog….
Tyvärr så orkar hon ju inte lika många skick nu, då det blir rätt så intensivt ist…. Men med det mycket bättre träning såklart!
Vi körde även båda apporteringarna, hopp med trä och sen metallen. Har kedjat dessa två nu så hon typ tror att det är ett enda moment ;).
Nötte fjärren, det går frammåt men fan inte fort. Men jag vill inte ha den ”sådär”…Jag vill inte! Så det får bli till att nöta nöta nöta…

Igår var näst sista gången på min och Carolines valpkurs och vi har dom bästa kursarna! I går var näst sista tillfället och första gången på hela kursen som nån var frånvarande. Dom är så engagerade och duktiga! J


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar