fredag 25 maj 2012

VAD ÄR DET MED SÄTTANDET I FJÄRREN?

Eller vad är det egentligen med med första sättandet i fjärren?
Igår stod jag och tragglade med Kakan, JA det var varmt! Men å andra sidan så kommer det bli värre, betydligt värre längre in på sommaren. Sluta gnäll Kakibit!
Men iaf, jag står där och tragglar, går och lägger om för att kunna sätta eftersom hon tydligen inte hörde mig första gången.
Och jag säger INTE ett kommando TVÅ gånger… Ok, kanske ibland men mycket mycket sällan.
Jag blir själv helt galen på folk som står och skriker ”rutan” 10 gånger och sen belönar hunden när den elfte gången på ren tur faktiskt råkar hamna I rutan.
Men men, uppenbarligen så funkar det också, har alltid funkat, och kommer säkert alltid att funka för dom.

Meeeeen tillbaka till tragglandet med fjärren.
Det kändes lite skönt när Inger kom och smålog lite åt mig när jag står där högröd i ansiktet och tänker positiv inlärning, positiv inlärning, positiv inlärning!!!. Jaha å vad fan skrattar hon åt då????

-Jag ser att du har problem med första sättandet i fjärren?
-Eh, nähä, dööööööhhhh!!!!

Grejen är att hon har varit och tävlat, och tittat på många tävlingar och hon sa det att just första sättande i fjärren måste över 50% (henne uppskattat) använda dubbelkommando på.
Ha ha Looooosers!!! tänkte jag och fortsatte, lite gladare i lynnet och såklart så gick det strålande direkt.
Alltså så har jag kommit fram till det att lite skadeglädje kan göra gott!



/M




2 kommentarer:

  1. Hahaha :) Lite skadeglädje har ju ingen nu levandes dött av!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att fler har samma problem..
    Nu känns min dag mycket bättre!

    /Carola

    SvaraRadera